? Old Memory ?

» July 2011
» August 2011
» September 2011
» October 2011
» November 2011
» December 2011
» January 2012
» February 2012
» March 2012
» April 2012
» May 2012
» June 2012
» July 2012
» August 2012
» September 2012
» October 2012
» December 2012
» January 2013
» February 2013
» March 2013
» April 2013
» May 2013
» June 2013
» July 2013
» September 2013
» October 2013
» November 2013


? Entry ?

  • Segmen : Bestnya Blogwalking!
  • SEGMEN: SAPE NAK TAMBAH FOLLOWER
  • EpiloG : Inilah perkara penting dalam hidup SH!
  • Review :Air Terjun Havasu
  • EpiloG : aLLAH LEBIH MENYANYANGI MEREKA! AL-FATIHA...
  • EpiloG : Memori 3 Mac 2012
  • EpiloG : Apa salah dia!
  • EpiloG : No More Cry!
  • EpiloG : Sakit!
  • EpiloG : Hari Pertama Lagi tapi......! ENJOY sahab...


  • ? Credit ?

    ©2013 Inspired By Twitter .
    A round applause for;
    This code 90.9% by Ohmyungshoe .
    Service and Terms are from her .
    The helper and some basecodes are from HER .
    Some Code in this Template was edited by Me.
    This blog looks hot in Google Chrome.
    Please do not view my page source.
    Ask me if you need any codes :Sayuri Hana
    Empowered by Blogger
    Epilog : Wordless Sunday ! ~Senyum dan Kesabaran~

    0 LoVeR | 10/04/2012




    Assalamualaikum....
    Sangat jeles bila tengok orang update belog kan!
    Hahaha nak buat macam mana, SH tak de idea nak story sal ape lah.
    Banyak memang banyak kejadian yg berlaku sepanjang SH mendiamkan diri, cuma tak tahu patut berkongsi atau tidak!

    Oh yea, SH nak story sikit pasal SENYUM dan SABAR!

    Mesti ramai ingat lagu ni kan

    ~Senyum seindah suria, 
    Yang membawa cahaya,Senyumlah dari hati,Duniamu berseri~


    Tak pun lagu Najwa ni,

    ~Senyum tak perlu kata apa-apa~

    Apa baiknya senyum ni???
    Bila tak senyum orang akan label kita sebagai sombong!
    Betul ker macam ni?
    Tapi kalau bagi SH sendiri, SH pun suka kita senyum kat orang walaupun kita tak kenal or rapat dengan mereka.

    "SENYUMLAH... KERANA ALAM DISEKELILINGMU AKAN TURUT TERSENYUM KEPADAMU"

    Kan untung kita senyum,orang akan senyum pada kita semula, tapi kalau kita senyum, dan orang tak senyum pada kita, fikir positif, mungkin mereka ada masalah atau tak perasan akan senyuman kita...
    Jangan SOMBONG!
    Dah elok2 orang senyum kat kita, tak salah kita balas kan?
    Ini tidak, orang senyum tapi kita buat "dek" je..
    Bayangkan kalau kita sendiri kena macam tuh, op cos lah kan kita angin...
    nampak sombong sangat orang tuh huhuhuhu....

    Berkaitan sabar....
    Banyak perkara dalam kehidupan kita yang memerlukan kesabaran..
    Apa sahaja yang berlaku orang akan kata "sabarlah..."
    Yup..sabar sebahagian daripada iman...
    tapi sampai bila kita nak bersabar kalau sesuatu kerja itu tak pernah habis atau seseorang itu sentiasa buat kita marah?

    "SETIAP KESABARAN ADA HADNYA, KALAU HAD KESABARAN ITU HILANG, BATU ASTEROID PUN TAK DAPAT MENGHALANG"
    Kata2 atas ni, seseorang pernah bagi pada SH, sampai sekarang SH akan ingat kata2 ni!
    Memang betul had kesabaran jangan pernah dilebihi, kerana kita takkan tahu apa akan jadi jika tahap tersebut hilang...

    "BERSABAR,,, KERANA ANDA JUGA TIDAK TAHU BAHAWA ORANG DISEKELILING ANDA TURUT BERSABAR DENGAN ANDA"
    Apa maksud kata2 diatas ni???
    Macam inilah, kita sebagai manusia, jangan hanya tahu mencari kesalahan orang lain tanpa mengetahui kita juga mempunyai kesalahan...
    Kalau kita mencari kesalahan orang lain, pastu sewenang2nya nak  marah kat orang tuh, tapi dalam masa yang sama kesalahan kita adalah sama dengan kesalahan yang orang itu lakukan ataupun lebih teruk lagi, apa yang orang tu akan fikir mengenai kita?
    Kita tak akan dapat memuaskan hati semua orang !!


    Kita jangan buat musuh apatah lagi mencari musuh.

    SH sendiri juga ada tahap kesabaran SH sendiri...
    Yes SH akui yang SH tak mampu nak meluahkan ketidakpuasan yg terdapat dalam hati SH..
    Kerana kata-kata itu akan meninggalkan kesan dalam diri seseorang ~kalau orang tuh ade perasaan lah~
    macam SH cakap, jangan cari musuh kalau kita nak orang hormati diri kita.


    "Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. Teman yang paling akrab adalah AMAL. Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. Bahasa yang paling manis SENYUM. Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK."

    Panjang pulak bebelan SH hari ni...
    mentang2 dah lama tak meluahkan rasa dalam beloG kan hahaha...
    Oh ye, sapa makan cili akan terasa pedasnya...
    Jadi Nasihat SH jangan makan cili masa baca entry SH ni okies!!
    ~peace no war~


    p/s: seronok bermain2 dengan DSLR dalam minggu ni.... HAPPY!

    Thanks with Love to:
    EpiloG Dunia SaYuRi.

    Labels:



    << OLDER
    NEWER >>