? Old Memory ?

» July 2011
» August 2011
» September 2011
» October 2011
» November 2011
» December 2011
» January 2012
» February 2012
» March 2012
» April 2012
» May 2012
» June 2012
» July 2012
» August 2012
» September 2012
» October 2012
» December 2012
» January 2013
» February 2013
» March 2013
» April 2013
» May 2013
» June 2013
» July 2013
» September 2013
» October 2013
» November 2013


? Entry ?

  • epiloG : KAWAN 2013
  • EpiloG : Dunia Semester Enam
  • epilog : Ini yang dinamakan, KECEWA
  • epiloG: Begini Rasanya
  • epiloG :Smile
  • epiloG : Newsemester with new spirit???
  • EpiloG : Hari Terakhir...Bercuti!
  • EpiloG : Eh menang??? Thanks Husna Humairah!
  • EpiloG : Dean's List...Macam Mimpi!!
  • Segmen: Ayu's Felt Craft


  • ? Credit ?

    ©2013 Inspired By Twitter .
    A round applause for;
    This code 90.9% by Ohmyungshoe .
    Service and Terms are from her .
    The helper and some basecodes are from HER .
    Some Code in this Template was edited by Me.
    This blog looks hot in Google Chrome.
    Please do not view my page source.
    Ask me if you need any codes :Sayuri Hana
    Empowered by Blogger
    epiloG : Menjelang PRU13

    0 LoVeR | 04/05/2013





    Sedikit luahan dari hati yang dalam...
    Pilihan Raya dah nak tiba..
    Macam-macam sketsa yang dapat kita lihat sekarang...
    UBAH.... TUKAR...INI KALI LAH...LAIN KALI LAH...
    Orang sana tuduh orang sini...orang sini tuduh orang sana...
    fitnah sana dan sini..

    Orang kata hal politik ni kena amik tahu...
    kalau tak amik tahu pasal politik Malaysia, jangan stay Malaysia lah...
    Habis kalau aku ni , jangan katakan politik Malaysia, politik Dunia, Politik Kampus pun aku tak nak amik tahu...
    Aku nak merempat mana yerk??

    Tengok sajalah, kejadian2 yang berlaku semasa berkempen...
    Itulah antaranya sebab aku malas nak amik tahu sebenarnya...
    Fening tengok keadaan macam ni..
    Mana keamanan negara...?
    Mana kesejahteraan negara...?
    Mana rakyat yang selalu kita bangga-banggakan bahawa rakyat Malaysia ni hidup bersatu padu dan hidup dalam keharmonian???

    Baru fitnah memfitnah, pukul memukul...
    Nasib baik tak de bom, tak de senjata api masa berkempen ni...
    Kalau tidak, aku pun tak tahulah Malaysia ni nak jadi apa...


    Come On lah...
    Setiap parti ada baik dan buruknya...
    Pembangkang atau kerajaan..
    Ada keistemewaan mereka sendiri..

    Aku bukan kerajaan dan aku bukan pembangkang..
    Setiap orang ada pilihan mereka masing-masing...
    Just move on dengan pilihan sendiri je lah..
    Tak usah dok maki, dok hina pasal orang lain..
    siapa yang mereka pilih itu hak mereka..
    itu yang dinamakan HAK BERSUARA.
    kalau baru cakap sikit tentang parti masing-masing, korang dah melenting tak setuju....
    Boleh tak berfikiran lebih terbuka...

    Yes, aku boleh terima pendapat orang tentang BN, dan aku juga boleh terima pendapat orang tentang PAS, PKR, DAP, BEBAS...
    sebab aku tak nak pandang dari satu sudut je...
    Dalam berkawan, tak semua kawan kita sehati dengan kita...
    Masing-masing ada pilihan sendiri..
    so what kalau kawan kita, yang rapat pulak tuh tak sebulu ngan kita...
    terus nak gaduh???
    maki hamun macam tuh???
    come on lah...
    mana sikap hormat menghormati yang dididik dalam diri kita???

    Aku pelat, tak bisa bicara hal POLITIK seperti kalian...
    Dan kalau boleh aku memang tak nak buka cerita langsung tentang politik ni sebab tuh kat fb aku aku tengok je lah org dok perang status mengenai pilihan masing2...
    Aku mampu tersenyum, dan mengambil ikhtibar atas segala kejadian...

    Kalau lah ada parti berkecuali...
    aku mungkin orang pertama yang masuk parti tuh...
    kan bagus, macam negara-negara berkecuali..
    tak gitu?


    ampun ya andai ada kata menghiris perasaan..
    sebab aku tak minat dalam pergaduhan,,,, juga pergaduhan politik...
    siapa yang menang esok, aku cuma harap mereka mampu memberikan yang terbaik untuk negara yang aku cintai, MALAYSIA!


    ~done~


    << OLDER
    NEWER >>